HISTORIE TRUCK TRIALU V MOHELNICI

V Mohelnických lomech u Křemačova se závody nákladních aut v terénu konají pravidelně od roku 1998. Za tu dobu se tu pořádaly závody jak mistrovství České republiky, mistrovství Evropy, EXTREM TRUCK TRIAL, TRUCK TRIAL WORD CUP a v posledních letech Mezinárodní mistrovství České republiky v truck trialu pod názvem VELKÁ CENA MOHELNICE TRUCK TRIAL. 

Ale vraťme se do historie. První závod Mistrovství České republiky v truck trialu se v Mohelnici uskutečnil 24. a 25.09.1999 za účasti 13 ti posádek ve třech třídách. Výsledky tohoto historicky pátého závodu MČR naleznete zde.

Historicky pátý závod MČR v jeho historii se jel v Mohelnici 24. a 25. září 1999.
Uprostřed Roman Nakládal a Lukáš Korytář s Tatrou 805 (#101), vpravo Rudolf Korytář a František Říha s Tatrou 813 8x8 kolos (#506).

Další závod seriálu MČR se uskutečnil v Mohelnici až v roce 2002. V letech 2000 a 2001 se v Mohelnických lomech konaly závody seriálu Mistrovství Evropy. Závod v roce 2002 se uskutečnil 11. a 12. října a tehdy do promáčené a bahnité Mohelnice přijelo 29 posádek a závodilo v šesti třídách. Výsledky tohoto závodu naleznete zde.

Historicky 21. závod MČR v jeho historii se jel v Mohelnici 11. a 12. října 2002.
Uprostřed Bohumír Čáp a Radovan Švanda s Avií 30D (#206), vpravo Rudolf Korytář a Robert Novotný s Tatrou 813 8x8 kolos (#517).

V letech 2004 až 2008 se Mohelnických lomech konaly závody EXTREM TRUCK TRIAL, jejichž hlavním pořadatelem byla paní Zuzana Boučková ve spolupráci s AMK Mohelnice v AČR a dnešním AGENAS TEAM autoklubem v AČR Javorník. Z těchto závodů se bohužel mnoho materiálu nezachovalo, pouze fotogalerie z roku 2006 (k nahlédnutí zde) a z roku 2007 (k nahlédnutí zde). Ale našli jsme video, které nám připomene atmosféru závodu EXTREM TRUCK TRIAL v roce 2006 v Mohelnických lomech.

V roce 2009 se do Mohelnických lomů opět vrátil závod seriálu MČR v truck trialu a od té doby se zde tento závod koná pravidelně každý rok pod názvem VELKÁ CENA MOHELNICE TRUCK TRIAL. Více informací k tomuto závodu, který se stal historickým mezníkem závodů nákladních aut v terénu v Mohelnických lomech u Křemačova naleznete zde

Historicky 61. závod MČR v jeho historii a 1. ročník VELKÉ CENY MOHELNICE TRUCK TRIAL
se jel v Mohelnici 23. a 24. května 2009. Uprostřed Tomáš Petr a Petr Baťa s Tatrou 813 8x8 kolos (#550), vpravo Tomáš Janků a František Říha s Tatrou 813 8x8 kolos (#599)

Závod VELKÁ CENA MOHELNICE TRUCK TRIAL byl je zařazen do seriálu závodů Mezinárodního mistrovství České republiky v truck trialu. Pořadatelé tak vrátili po sedmi letech do Mohelnice mistrovský závod, který je zárukou účasti opravdových mistrů truck trialu.

Informace o jednotlivých závodech od roku 2009 jsou k nahlednutí v hlavním menu těchto stránek.
Fotogalerie pak naleznete zde.

HISTORICKÝ PŘEHLED MOHELNICKÝCH ZÁVODŮ

rok termín závod
1998   Mistrovství Evropy 
1999 25.-26.09. Mistrovství České republiky
2000   Mistrovství Evropy 
2001   Mistrovství Evropy 
2002 12.-13.10. Mistrovství České republiky
2003 17.-18.05. Extrem truck trial
2004 15.-16.05. Extrem truck trial
2005 21.-22.05. Extrem truck trial
2006 20.-21.05. Extrem truck trial
2007 19.-20.05. Extrem truck trial
2008 24.-25.05 Truck trial Word Cup
2009 23.-24.05. Velká cena Mohelnice
2010 22.-23.05. Velká cena Mohelnice
2011 21.-22.05. Velká cena Mohelnice
2012 19.-20.05. Velká cena Mohelnice
2013 25.-26.05. Velká cena Mohelnice
2014 24.-25.05. Velká cena Mohelnice
2015 23.-24.05. Velká cena Mohelnice
2016 21.-22.05. Velká cena Mohelnice
2017 20.-21.05. Velká cena Mohelnice
2018 19.-20.05. Velká cena Mohelnice
2019 18.-19.05. Velká cena Mohelnice
2020 zrušeno
2021 zrušeno
2022 21.-22.2022 Velká cena Mohelnice

CO JE TO TRIAL

Trial patří mezi diváky k nejatraktivnějším disciplínám. Je svým charakterem obdobou motocyklových šlapačových soutěží. Trialové závody nejsou závody na plný plyn, nejde totiž o rychlost, ale závody aut v abnormálně náročném terénu na pokraji technických možností vozů, popírající fyzikální zákony. Při jízdě se klade důraz na zručnost, cit, přesnost a odhad. Vyžaduje to velkou dávku odvahy a přemýšlení. Vlastní jízda probíhá v uzavřené sekci, kde jsou postavená branková pole - branky, u kterých je dán směr průjezdu. Je ale jedno jestli popředu nebo pozadu. Pořadí průjezdu jednotlivých branek není určeno a záleží na posádce, jakou trasu si zvolí. V průběhu jízdy se posádka se svým vozidlem nesmí dotknout ohraničení sekce. Vlastní jízda je bodována a tak si posádky připisují trestné body za změnu směru jízdy, dotyk brankové tyče, zlomení brankové tyče, neprojetí nebo chybné projetí brankového pole apod. Vyhrává ten, kdo nasbírá nejméně trestných bodů.

Aktuální znění pravidel Českého truck trialu naleznete zde.

WEBDESIGN >> Cube vision >> © 2009